Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
02 maart 2004
Phillip Island
Op 27 februari ben ik naar Phillip Island geweest met Autopia Tours.

Als eerste zijn we naar een wildlife park geweest. Dit was nog niet op Phillip Island. Daar heb ik voor het eerst een wombat gezien. Deze leven alleen in AustraliŽ, maar ik ben ze nog nooit in het wild tegengekomen...

Maar behalve wombats waren er ook nog andere dieren, zoals kangoeroe's, alpacas, koala's, dingo's, etc...

Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de Wonthaggi State Coal Mine. Deze oude kolen mijn wordt al een tijdje niet meer gebruikt en een klein deel is nu opengesteld voor bezoekers. De rest van de mijn staat onderwater. Dus zijn we zo'n 60 meter onder de grond wat foto's gaan nemen. En hebben we natuurlijk wat te horen gekregen over de omstandigheden waar men vroeger in moest werken. En die waren niet zo goed...

Daarna zijn we dan eindelijk naar Phillips Island gegaan. Het is wel een eiland, maar omdat je via een brug vanaf het vaste land kan komen heb je niet het gevoel dat je op een eiland zit. In Cowes hebben we een pizza gegeten. Volgens onze gids de best pizza die hij ooits gegeten heeft. Maar dan is hij waarschijnlijk niet naar de juiste plaatsen geweest... De pizza was niet slecht, maar ik heb zeker betere gegeten hier in AustraliŽ. We hebben de pizza aan het strand opgegeten:

Daarna zijn we naar de Nobbies en Seal Rocks gereden. De zeehonden die je daar zou kunnen zien zijn veel te ver weg. En aangezien ik die al genoeg gezien heb, heb ik geen moeite genomen om ze te vinden. En dit zijn de Nobbies:

Niet echt interessant, maar onder de loopplank waarover wij liepen bevonden zich wat ferry pinguins. En omdat het nog licht was, kon ik deze wel een foto van ze nemen. (Zonder flits!)

Daarna was het tijd om naar de Pinguin Parade te gaan kijken. Geen foto's omdat het daar geheel verboden is om foto's te nemen. Zelfs niet zonder flits... Maar in het bezoekers centrum kon je wel foto's maken:

Deze piguins waren echter opgezet en hadden dus geen last meer de flits...

Overigens: In het hostel adviseerde ze deze tour omdat ze hun eigen plek op het strand zouden hebben gedurende de Pigiun Parade. Dit was echter niet waar. De gids vertelde ons alleen dat je meer pigiuns zou zien als je naar een boardwalk ging, in plaats van de hoofdtribune. Maar veel, veel, heel veel andere mensen wisten dat ook...

Geplaatst om 08:08:33 vanuit Sydney.
01 maart 2004
Op naar Sydney
Zo, na 2 dagen in Canberra vertrek ik nu (over 30 minuten) naar Sydney. Daar hebben ze hopelijk betere internetcafe's zodat ik mijn website fatsoenlijk kan bijwerken. See ya!

Geplaatst om 22:25:32 vanuit Canberra.
26 februari 2004
St. Kilda
Gisteren ben ik St. Kilda eens gaan bekijken. Een wijk in Melbourne aan het strand. Volgens sommige mensen is het daar erg goed vertoeven, maar het was zeker niet het beste strand dat ik gezien heb... De voornaamste reden voor mijn om naar het strand te gaan was echter het uitproberen van de onderwaterbehuizing voor mijn camera. En het is nog niet het Great Barrier Reef, maar hier zijn de eerste foto's:

Ik heb ook nog wat foto's van St. Kilda genomen boven water...

Morgen ga ik naar Phillip Eiland. Naar de beroemde pinguin parade, maar ook naar een Wildlife Park en een oude kolen mijn. Ik ben benieuwd...
En zaterdag ochtend vertrek ik met de Greyhound bus naar Canberra. De hoofdstad van AustraliŽ.

Geplaatst om 07:57:41 vanuit Melbourne.
Site seeing in Melbourne
Afgelopen dinsdag ben ik Melbourne eens gaan verkennen. Als eerste ben ik naar de Queen Victoria Markets gegaan. Voornamelijk omdat men zegt dat je dat niet mag missen als je in Melbourne bent. Maar net als in Hobart had ik er al snel genoeg van.

Daarna ben ik gaan kijken in de Old Melbourne Gaol. Melbourne's oudste gevangenis. Dat was veel interessanter. Ik geloof dat er de laatste honderd jaar wel veel is veranderd in het gevangeniswezen...

Daarna ben ik naar het Yarra Bend Park opzoek gegaan. Dat was nog niet zo makkelijk te vinden, omdat er maar een heel klein stukje van het park op de plattegrond stond die ik bij me had. Maar in de Lonely Planet stond hoe je er met de tram kon komen... En dat klopt dus voor geen meter. Maar uiteindelijk heb ik het dan toch gevonden. Ik heb er slechts een korte wandeling gemaakt, omdat er nog meer was wat ik die dag wilde zien...

Daarna heb ik de tram en trein genomen naar de Fitzroy Gardens.

En er naast liggen de Treasury Gardens.

Daarna ben ik met de tram naar de Royal Botanic Gardens gegaan.

Ik ben ook nog even gaan kijken bij the Shrine of Rememberance ter nagedachtenis van de oorlogsslachtoffers.

Daarna ben ik naar de Rialto Tower gegaan. Daar hebben ze een Observation Deck van waaruit je een 360ļ uitzicht hebt over Melbourne. En ik was daar ook gedurende de zondondergang...

Tot zover Melbourne. De dag daarna ben ik naar St. Kilda gegaan.

Geplaatst om 06:45:45 vanuit Melbourne.
25 februari 2004
Nieuwe camera
Zo, eergisteren (23 februari) heb ik een nieuwe digitale camera gekocht. Hoewel mijn andere camera verzekerd is, moet hij naar Nederland gestuurd wordt ter reperatie. En ik kan niet zonder. Vandaar dat ik een nieuwe moest kopen. Het is de Canon Ixus II geworden.

En ik heb er ook maar meteen een onderwaterbehuizing bij gekocht. Dan kan ik onder andere het Great Barrier Reef met mijn digitale camera fotograferen...

En hier zijn de eerste foto's van de nieuwe camera, genomen in Melbourne city.

Geplaatst om 12:14:58 vanuit Melbourne.
Spirit of Tasmania
Op 20 februari om 21.00h ben ik met de Spirit of Tasmania terug naar Melbourne gevaren. Een leuke ervaring, maar het vliegtuig is toch een stuk makkelijker. Wel een mooi boot trouwens. Ik heb mijn foto rolletje helemaal vol geschoten. Hier zijn ze allemaal :

Geplaatst om 11:59:13 vanuit Melbourne.
Aapjes in het park
In een park in Launceston hebben een aantal apen een onderkomen. Die hebben ons op 20 februari ruim een lang vermaakt... Mischien was het maar goed dat ik geen digitale camera had, anders had ik vast tientallen foto's gemaakt.

Geplaatst om 11:50:55 vanuit Melbourne.
Under Down Under dag 8
Dit is de laatste dag van de Under Down Under tour. Als eerste zijn we naar de Bay of Fires gegaan. Deze is zo genoemd omdat tijdens de ontdekking van de baai, de kust hier in brand stond... Op de volgende foto zou een skelet te zien moeten zijn. Tenminste de vorm er van in de rotsformatie. Zie jij hem, ik niet...

Daarna moest onze gids werken voor zijn geld. Hij moest 15x een groepsfoto's nemen. We waren met 16 mensen, maar Tanja ontbreekt op de foto.

Zoals je ziet zaten er aardig wat asiaten in de groep, en helaas is het me niet gelukt al hun namen te onthouden... Ik sta links boven. Rechts van mij staan Vicky, Sara en John. In de rij eronder staan van links naar rechts: Kate, Helena, ???. En helemaal rechtsonder: Taka.

Hier nog twee foto's van de Bay of Fires.

Daarna zijn we naar de St. Columba Falls gegaan.

En toen was het tijd om te gaan lunchen in de Pub in the Paddock. Daar hebben ze een varken die gek is op... bier! Nou, hij liever dan ik. Ze zien hem graag te gemoet bij de eerstvolgende AA vergadering...

Verder hebben we de laatste dag niet zo heel veel gedaan. Behalve terug naar Launceston rijden dan... Onderweg zijn we nog even gestopt voor een rotsformatie in de vorm van een vis (Rainbow Trout) en een Echidna (soort egel, maar toch niet helemaal, of eigelijk op de stekels na helemaal niet...)

O ja, kun je hem niet zien op de laatste foto? Hij staat er wel ergens op. En nee, ik weet ook niet meer waar. Met een digitale camera had ik vast betere foto's genomen. Maar als je wilt weten hoe hij er ook al weer uit zag. Hier zijn 2 foto's van Kangoeroe Eiland...

Geplaatst om 11:25:28 vanuit Melbourne.
Under Down Under dag 7
De tweede dag van de oostkust toer zijn begonnen met een tochtje op een high speed jet boat.

De laatste foto is genomen op Hazard Beach waar we na zo'n 20 minuten met de boot aankwamen... Het gevaar bevond zich echter niet op dit strand, maar op Wineglass Bay?!?

Dit is de allerlaatste foto die ik met mijn camera genomen heb... Daarna gingen we met een paar mensen en tennisbal overgooien. En toen die in het water kwam ging ik hem pakken. Alleen was het water niet kniediep zoals het leek, maar kwam het tot aan mijn middel. En daar hing mijn camera aan mijn riem... Dat was dus het einde van mijn camera.

Ik had hele mooie foto's van Wineglass Bay kunnen maken vanaf de lookout waar we naar toe zijn gelopen, maar ja... Je moet me maar geloven. Prachtig uitzicht.

Daarna hebben we onze lunch (fish and chips) gegeten in Bicheno bij een blowhole. Deze blowhole was op dat moment niet actief, maar de vorige avond toen we naar de penguins zijn gaan kijken was hij wel actief. Maar toen was het te donker om het goed te zien...

Daarna zijn we naar een zeepaarden aquarium geweest. Erg mooi om te zien... Was leuk geweest om foto's van te nemen...

Daarna zijn we naar Scamander gereden. Onderweg heb ik maar een wegwerp camera gekocht zodat ik de laatste dag nog wat foto's kon nemen...

's Avonds hebben Brett en ik nog een kano gehuurd en zijn we de Scamander River een eindje op gevaren. Dat was wel lachen. Vooral toen we probeerden uit te stappen op een eilandje, maar tot onze knieŽn in de modder wegzakten...

Geplaatst om 07:58:11 vanuit Melbourne.
24 februari 2004
Under Down Under dag 6
Op 17 januari ben ik begonnen aan de 6e dag van de Under Down Under tour. Vandaag met weer een nieuwe gids (Brett) en een compleet andere groep dan de voorgaande dagen...

Als eerste zijn we naar de Tasman National Park Lookout gereden.

Daarna zijn we naar het Tasman National Park zelf gereden en hebben een kijken genomen in de keuken van de duivel (Devils Kitchen) en bij de Tasman Arch. Deze boog vond ik persoonlijk mooier dan die langs de Great Ocean Road.

Daarna zijn we naar een Wildlife Park gereden. Daar werden Tasmaanse Duivels gevoerd...

En daar opvolgend was er een birdshow:

Helaas was er geen tijd om de rest van het wildlife park te bekijken.
Onze volgende stop was Port Arthur. Een oud en beroemd gevangenis complex.

Ook in Port Arthur hadden niet zoveel tijd om rond te kijken. We moesten nog een aardig eindje rijden naar Bicheno waar ze overnachten. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Marion Bay Senic Loukout.

Een brug met leuning waar je maar beter niet op kunt gaan zitten... Spikey Bridge:

En een berryfarm waar ze heerlijk ijs maken. En de hond is het daar helemaal mee eens...

's Avonds zijn we naar de pinguins gaan kijken, maar aangezien ze niet tegen de flits van een fototoestel kunnen (of fel licht in het algemeen), heb ik geen foto's...

Geplaatst om 12:34:26 vanuit Melbourne.