Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
21 april 2004
Coffs Harbour
15 maart ben ik vertrokken uit Port Macquarie en naar Coffs Harbour gegaan. Die dag heb ik vooral regen gehad, maar de volgende dag was het lekker weer en ben ik van het YHA hostel naar het strand gewandeld.

Via de haven ben ik naar Muttonbird Island gelopen.

Daarna ben ik verder gelopen langs het strand.

Op de weg terug naar het hostel heb ik de Coffs Creek walk gevolgt.

De volgende dag ben ik nog een naar de botanische tuinen geweest voordat ik op de bus naar Byron Bay ben gestapt.

Geplaatst om 13:20:07 vanuit Tilburg.
Port Macquarie
Zoals belooft volgt hier de rest van mijn reisverslag. Vanuit Sydney heb ik op 12 maart de Greyhound bus naar Port Macquarie genomen. Die dag ben ik samen met iemand die ook in dezelfde bus zat eens gaan rond kijken in Port Macqaurie. Voornamelijk naar de standen.

's Avonds was er een BBQ in het hostel waar ik nog wat ander mensen leerde kennen. Het was erg gezellig en daarna zijn we nog even naar de locale pub geweest.

De volgende dag ben ik met Angela naar de vuurtoren gelopen. Dit was een wandeling van ongeveer 13 km en toen we daar eenmaal aankwamen, hadden we beide echt geen zin meer om terug te lopen. We hadden geluk dat we nog net op tijd waren voor de laatste bus terug naar het centrum.

En zo bijzonder was de vuurtoren nu ook weer niet. Of juist wel, omdat hij zo klein is...

De volgende ochtend hebben Angela en ik een Zee kayaktocht gedaan. Eerst gingen we een rivier op waar in de bomen ontzettend veel vleermuizen hingen...

Daarna zijn we nog even de haven uit gekayakt.

De laatste foto is genomen in het centrum van Port Macquarie.

Geplaatst om 12:14:40 vanuit Tilburg.
16 april 2004
Weer thuis...
Zo, vandaag ben ik weer in Nederland aangekomen. Binnenkort volgt er meer info over het laatste deel van mijn reis. Maar nu ga ik eerst even bijslapen...

Geplaatst om 17:33:21 vanuit Tilburg.
30 maart 2004
Fraser Island
Even snel nog een berichtje zonder foto's etc...
Fraser Island was ontzettend gaaf. In een 4WD over het eiland rijden. Zowel over het strand als door de zandwegen die je met een normale auto nooit kan bereiken. En ja, de auto heeft het overleeft, en mijn passagiers ook...

Vandaag vertrek ik met Anaconda III voor mijn Whitsunday Islands zeiltocht. Vrijdag kom ik weer terug en zaterdag vertrek ik naar Mission Beach voor mijn skydive...

Geplaatst om 02:29:36 vanuit Airlie Beach.
21 maart 2004
Ik leef nog steeds!
Er is al lang niets nieuws meer verschenen op mijn website. Dit komt niet omdat ik niets gedaan heb. Het is juist het tegenovergestelde. Vanuit Sydney ben ik naar Port Macquarie gegaan, daarna door naar Coffs Harbour en Byron Bay. En gisteren ben ik in Brisbane aangekomen. Vandaag heb ik daar even rond gekeken, en belangrijker mijn tours geboekt voor de komende 24 dagen. Wat dat is het aantal dagen dat ik nog in AustraliŽ ben... De tijd begint nu echt krap te worden. Ik heb nu een planning die bomvol zit totdat ik terug vlieg. Het is dus erg waarschijnlijk dat de laatste maand van mijn reisverslag pas online komt nadat ik terug ben in Nederland.

Even kort wat ik dan vanaf morgen allemaal ga doen... Morgen vroeg neem ik de bus naar Noosa. Daar ben ik slechts een dag en nacht. Dan vertrek ik naar Rainbow Beach, waar ik samen met Marie-Eve (van de Great Ocean Road tour) een 4 Wheel-drive tour van 3 dagen ga doen op Fraser Island. Dan heb ik nog een dag in Rainbow Beach, voordat ik naar Airlie Beach vertrek. Op de 30ste ga ik op de Anaconda III zeilen naar de Whitsunday Islands en naar het Great Barrier Reef. Op 3 april ga ik naar Mission Beach waar ik op 4 april een sky dive ga maken. Daarna ga ik naar Cairns waar ik op 6 april begin aan mijn duikcursus van 5 dagen, waarvan 3 op het Great Barrier Reef... En daarna heb ik mijn PADI duikcertificaat. Na de duikcursus ga ik voor 3 dagen naar Cape Tribulation. Als alles goed is heb ik dan 14 april om uit te rusten en de 15e stap ik 's ochtends vroeg op het vliegtuig naar NL...

Geplaatst om 08:05:53 vanuit Brisbane.
11 maart 2004
Going up!
Morgen ga ik Sydney weer verlaten en stap ik op de bus naar Port Macquarie. Ik heb nog geen flauw idee wat ik daar zal gaan doen en hoelang ik er blijf. Maar het is een mooie tussenstop opweg naar Byron Bay. Iedereen zegt dat Byron Bay fantastisch is, dus daar ga ik ook nog heen. Maar misschien dat ik tussen Port Macquarie en Byron Bay nog even stop in Coffs Harbour.

Ik heb nog geen definitieve plannen. Het enige dat ik weet is dat ik vandaag over 5 weken al weer op het vliegtuig naar huis stap... Wat gaat de tijd toch snel hier!

Verder is het ook maar weer even afwachten wanneer ik een goede internet verbinding kan vinden. Dus wie weet duurt het nog even voordat er weer een artikel verschijnt.

Geplaatst om 05:42:59 vanuit Sydney.
Sydney Olympisch Park
Gisteren ben ik naar het Sydney Olympisch Park geweest. Het was al een heel gedoe om er te komen. Want ik had een treinkaartje gekocht, maar halverwege moest ik op een bus over stappen omdat er geen treinen reden naar het park. Lijkt de NS wel... Maar goed, uiteindelijk ben ik er toch gekomen.

Natuurlijk liep ik langs het bezoekerscentrum zonder het te zien en heb ik eerst wat over het terrein gelopen, dat er maar erg verlaten uitzag.

Daarna kwam ik het bezoekerscentrum tegen. Er was niet zo heel te zien, maar ik heb wel een wandel tour over het park geboekt. Voordat die begon had ik echter nog wat tijd om het Athlectic Centre te bekijken. Eveneens uitgestorven.

De blauwe lijn die je op de 2e foto ziet is de lijn waarlangs de marathon is afgemeten. Deze lijn had ik eerder al gezien langs de snelweg op weg terug van de Blue Mountains naar Sydney.

Met de rondleiding heeft de gids kort wat verteld over de voorbereidingen voor de spelen, en dat het Olympisch Park vroeger een groot abbatoir was... Verder zijn de naar de 17e verdieping van het Novotel gegaan om een goed uitzicht te hebben over het park.

Verder heb ik zelf nog wat foto's genomen.

Op de laatste foto staan de namen van een aantal van de vrijwilligers die meegeholpen hebben tijdens de spelen. Ongeveer in het midden staat de naam van Harm van Erp. Hij heeft in de organisatie gezeten van de Europese Week Eindhoven '99, net als ik. Dat was dus wel geinig om zijn naam daar terug te vinden...

Geplaatst om 05:19:56 vanuit Sydney.
10 maart 2004
Look right, Look left
Ja ja , ik heb uitgevonden waarom de meeste mensen hun reis door AustraliŽ in Sydney beginnen. Kijk maar eens naar dit kruispunt...

Om te voorkomen dat je door auto's aangereden wordt, die rijden hier namelijk aan de verkeerde kant van de weg, is er bij elk kruispunt het volgende op de weg geschreven...

En dat hadden ze in Darwin niet. Daar heb ik het op de harde manier moeten leren. Toeterende auto's als je weer eens de verkeerde kant op keek voor je overstak...

Geplaatst om 14:47:57 vanuit Sydney.
Botanische tuinen en parken in Sydney
Op de weg terug van het Sydney Opera House naar mijn hostel ben ik door de botanische tuinen en een aantal parken in Sydney gelopen. Omdat ik al zoveel botanische tuinen heb gezien ben ik er deze keer snel doorheen gelopen, in plaats van alles te gaan bekijken. Hier zijn toch een paar foto's.

Ja je ziet het goed. Op de 2e foto staan vleermuizen... En ik heb geen idee wat voor spin er op de laatste foto staat.

De volgende foto's zijn genomen in The Domain.

En deze foto's zijn genomen in Hide Park.

Ik ben nog door Belmore Park en Prince Alfred Park gelopen, maar daar heb ik geen foto's gemaakt. De laatste 2 foto's zijn gemaakt in Victoria Park.

Geplaatst om 14:34:43 vanuit Sydney.
Sydney Opera House
Na de cruise ben ik het Sydney Opera House eens van wat dichterbij gaan bekijken. Ik heb er ook een rondleiding gedaan en een aantal van de zalen gezien. Verder heb ik nog wat interessante dingen gehoord over de bouw en hoe ze rekening gehouden hebben met de akoestiek. In alle zalen kan er zonder microfoon gesproken worden op het podium, en toch kan iedereen het goed verstaan. En de concert zaal heeft weer een ander akoestiek dan de opera zaal. Je mocht binnen slechts op enkele plaatsen foto's nemen. Dus hier zijn een paar foto's van de binnenkant.

En de buitenkant, maar die heb je al op een hoop andere foto's kunnen zien.

Geplaatst om 14:13:57 vanuit Sydney.