Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
23 april 2004
Whitsunday Islands en Anaconda III
Op 30 maart ben ik met de Anaconda III naar de Whitsunday Islands gegaan. We vertrokken 's avonds zodat we 3 nachten en 3 dagen op tour waren. Door deze extra avond was er ook tijd om naar het Great Barrier Reef te gaan. Iets wat de meeste andere zeiltochten niet doen... Na een paar uur zeilen zijn we gestopt in Hook Passage. Daar hebben we overnacht. De volgende ochtend vroeg zijn we naar Whitehaven Beach gegaan. Veel mensen zeggen dat dat het mooiste strand is dat ze ooit gezien hebben. Het is zeker niet onaardig, maar ik heb mooiere stranden gezien...

's Middags zijn we naar Luncheon Bay gegaan. Daar zijn we voor het eerst gaan snorkelen en kon ik de onderwaterbehuizing voor mijn camera voor de eerste keer echt nuttig gebruiken...

In Luncheon Bay hebben we ook overnacht.

De volgende ochtend zijn we naar het Great Barrier Reef gegaan. Bait Reef om precies te zijn. Daar ben ik weer gaan snorkelen.

Vanuit Bait Reef zijn we terug gegaan naar Blue Pearl Bay waar we hebben overnacht.

De crew speelt Twister:

En hier is onze schipper: Max.

En de volgende ochtend ben ik weer gaan snorkelen in Blue Pearl Bay.

En na de lunch zijn we weer terug naar Airlie Beach gevaren. De Whitsunday Islands en Anaconda III zijn zeker een aanrader, mocht je er ooit heen gaan!

Geplaatst om 17:24:10 vanuit Tilburg.
22 april 2004
Airlie Beach
Van Rainbow Beach naar Airlie Beach was een lange bus reis van ongeveer 17 uur. In Airlie Beach zelf is niet zo heel veel te beleven. Alles draait er om het komen en gaan van de zeilboten naar de Whitsunday Islands. Nietemin zijn hier een paar foto's die een indruk geven van dit dorpje.

Geplaatst om 21:11:25 vanuit Tilburg.
Carlo Sandblow en Rainbow Beach
Behalve Fraser Island tour maken, kun je in Rainbow Beach ook mooie wandelingen maken in het aangrenzende nationale park. Dat helemaal tot aan Noosa loopt! Op zaterdag 27 maart ben ik naar de Carlo Sandblow gelopen. Dit is een grote zandvlakte.

Aan een kant van de Carlo Sandblow liggen de gekleurde duinen waaraan Rainbow Beach zijn naam dankt. Ik ben hier naar beneden gelopen/geklommen om vervolgens lang het strand terug naar het dorpje te wandelen.

Geplaatst om 19:42:23 vanuit Tilburg.
Fraser Island dag 3
De laatste dag moesten we vroeg opstaan omdat we voor 15.00h weer terug bij de ferry moesten zijn. En dus vertrokken we zonder ontbijt richting Lake McKenzie.

Daar aangekomen hebben we ons ontbijt gegeten en de spullen weer ingepakt.

En toen zijn we naar Lake McKenzie gelopen. Dit is een zoetwater meer met een prachtig strand...

Het was moeilijk om iedereen zover te krijgen dat weer te vertrekken (heel begrijpelijk), maar uiteindelijk kregen we dan toch iedereen zover. Op de weg terug naar de auto zagen we nog een grote varaan in een boom klimmen.

En nadat ik behoorlijk snel terug naar de ferry was gereden, waar we slechts 10 minuten te laat aankwamen, heb ik nog geprobeerd een groepsfoto te nemen... Zoals je ziet is dat niet zo goed gelukt...

De reden hiervoor is dat de ferry er al aankwamen en we snel weer moesten instappen.

De schade die we moesten betalen viel reuze mee. De auto was in orde en we moesten $1 per persoon betalen voor een kapote tentpaal en een ontbrekende lepel... Al met al was het een zeer geslaagde tour...

Geplaatst om 17:55:32 vanuit Tilburg.
Fraser Island dag 2
De 2e dag op Fraser Island zijn we redelijk optijd opgestaan. Niet zo vroeg als de andere groepen, die nog wilde vertrekken voordat het tij opkwam en je niet mee over het strand kon rijden. Wij besloten die ochtend in Indian Head te blijven.

We zijn naar de Middle Rocks en de Champagne Pools gelopen. Helaas waren de Champagne Pools bijna helemaal opgeslokt door de zee. Dit vanwege het slechte weer. Een paar dagen eerder was er een cycloon over Cairns getrokken en ook al was die erg ver weg, de zee was daardoor erg ruig.

Toen we weer terug waren op onze campsite hebben we hotdogs geroosterd boven het kampvuur. En wij waren niet de enigen die dat goed vonden ruiken...

Daarna was het tij weer genoeg gezakt, zodat we konden vertrekken richting Eli Creek. Daar kwamen we ongeveer tegelijk aan met een andere groep die 's ochtends al vertrokken was, maar halverwege door de tij werd afgesneden en dus moesten wachten...

Na een verfrissende duik zijn we via Eurong naar onze campsite langs het strand gereden.

Geplaatst om 14:25:26 vanuit Tilburg.
Fraser Island dag 1
Op 23 maart ben ik aangekomen in Rainbow Beach. Daar hadden we 's middags een briefing over onze self-drive tour naar Fraser Island. Daarna werden de groepen ingedeeld en de volgende dag ging ik op pad met Marie-Eve, Eve, Fayaz, Annika, Emma, Alan, Christian, Barret, Thomas en Guy. En nog 3 andere wagens met ieder zo'n 10 mensen.

Ik was de eerste die mocht rijden en enige die als eerste wilde... Dus ben ik vanuit het hostel naar de ferry gereden. Daar moesten we achteruit oprijden (ook al hadden ze in het hostel gezegd dat dat hier in Rainbow Beach niet nodig was...) en tijdens het draaien op het strand zaten we al bijna vast... Maar toen de rest van de mensen uit waren gestapd konden ik toch optrekken en de wagen op de ferry parkeren.

Daarna zijn we over zandwegen, en een stuk weg waar ze beter helemaal geen asfalt hadden kunnen legen in plaats van en weg vol gaten, naar Lake Boomanjin gereden.

Daarna zijn we naar Central Station gereden omdat daar een mooie wandeling zou zijn. Helaas was deze echter gesloten vanwege renovatie werkzaamheden. Dus zijn we maar weer verder gereden naar de S.S. Maheno. Een schipwrak dat daar op het strand ligt.

Daarna zijn we naar de Cathedral Beach Pinnacles gegaan. Dit is wel even wat anders dan de pinnacles in West-AustraliŽ.

Nadat we brandhout hadden gehaald hebben we ons kamp opgezet bij Indian Head.

Helaas ging het rond 22.00h regenen zodat ik al vroeg naar bed gegaan ben...

Geplaatst om 12:00:19 vanuit Tilburg.
Noosa National Park
Op 22 maart ben ik voor ťťn dagje naar Noosa gegaan. Een aantal mensen hadden me aangeraden daar even te stoppen om het Noosa National Park te bekijken. Alleen balen dat het de hele tijd heeft geregend terwijl ik er was.

Ik heb overnacht in het YHA hostel dat gevestigd was in een historisch Queenslander huis.

Ondank de regen ben toch gaan wandelen in het nationale park. Ik heb niet veel foto's kunnen maken omdat mijn camera anders te nat werd... Maar hier zijn er toch een paar:

Geplaatst om 11:07:12 vanuit Tilburg.
Brisbane
Op 20 maart ben ik met de bus van Byron Bay naar Brisbane gegaan. De volgende dag heb ik de Lonely Planet wandeling door Brisbane gevolgt... Min of meer.

Vanuit het hostel ben ik naar de City Hall gelopen.

Vanuit daar leide de wandeling naar Queen Street Mall:

En George Street:

Daarna ben ik de Victoria Bridge overgestoken. Vanaf de brug heb je een mooi uitzicht op de skyline van de stad.

Via de South Bank ben ik naar de Nepalese Pagode gelopen.

Langs de rivier hebben ze een kuntmatig strand aangelegt. Pauls Breaka Beach...

Daarna ben ik op de ferry gestapt om weer naar de andere kant van de rivier te gaan.

Daarna nog een korte wandeling door de botanische tuinen en als laatste een foto van de kangoeroes in de stad...

Geplaatst om 10:40:51 vanuit Tilburg.
21 april 2004
Surf les
Op 19 maart heb ik mijn eerste (en voorlopig laatste ) surf les gehad in Byron Bay. Met hele grote surfboarden, wat dat is makkelijker. En ze waren gemaakt van zacht materiaal, zodat het minder pijn doet als je er een tegen je aan krijgt...

Ik had het niet verwacht, maar het is me gelukt om (een aantal seconden) op het surfboard te blijven staan... Ik heb geen foto's omdat ik mijn camera niet onbeheerd op het strand wilde achter laten...

Na de les was ik behoorlijk moe. En dat terwijl we niet eens zo heel veel bijzonders hebben gedaan. Ik zal nog veel moeten oeffenen voordat ik redelijk zou kunnen surfen. Helaas is dat er niet meer van gekomen. Ik had nog te veel andere (leukere) dingen te doen in de laatste paar weken die ik nog in AustraliŽ was.

Geplaatst om 15:50:35 vanuit Tilburg.
Cape Byron
Op 18 maart ben ik in Byron Bay naar Cape Byron gelopen. Op de kaap bevindt zich het meest oostelijke stukje van het Australische vasteland. Verder is het een goede plek om te surfen...

Dit is Palm Valley:

En onderweg kwam ik deze hagedis nog tegen:

En hier is dan het meest oostelijke punt van AustraliŽ...

En ook op Cape Byron bevindt zich een vuurtoren.

Verder kun je er ook parasailen, maar dat heb ik niet gedaan. Lijkt me wel gaaf om te doen trouwens:

Via de rainforest walk ben ik weer terug gelopen naar het hostel. En het was echt een rainforest want toen ik daar liep begon het te onweren en te regen...

Geplaatst om 13:59:04 vanuit Tilburg.