Welkom op hideaway.nl
Reisverslag vanuit Australië
08 januari 2004
Rottnest Eiland
Gisteren heb ik de ferry naar Rottnest Eiland genomen. Dit kleine eiland (11 km lang, en 4,5 km breed) ligt ongeveer 19 km uit de kust van Freemantle. Het eiland heeft zijn naam te danken aan Willem de Vlamingh die in 1969 het eiland Ratten nest noemde, vanwege het voorkomen van wat hij dacht dat grote ratten waren. In werkelijkheid zijn het kleine wallabies, genaamd quokkas...

Ik ben in Perth op de ferry gestapt en over de Swan rivier naar Freemantle gevaren. De rivier stroomt door de wat betere wijken van Perth.

Vlak voordat we in Freemantle aankwamen kwamen we langs de East Street Jetty. De vorige keer dat we Freemantle waren werden we hierheen gestuurd om de ferry terug naar Perth te nemen. Een behoorlijk eind lopen. En toen bleek dat de ferry daar niet stopte. Uiteindelijk hebben we toen weer de trein terug genomen, maar nu ik er met de ferry langs kwam, moest ik toch nog even een foto nemen.

Rechts: East Street Jetty.

En dit is de haven van Freemantle:

Daarna hebben we de overtocht gemaakt naar Rottnest Island:

Daar heb ik een fiets gehuurd en daarmee het eiland rond gefietst. Een tocht van ongeveer 30 km, waarna ik zo goed als het hele eiland heb gezien. Een natuurlijk weer een hoop foto's gemaakt.

De rest van de foto's kun je vinden op ./fotos/.

Geplaatst om 07:19:36 vanuit Perth.
05 januari 2004
De westkust
Ik heb besloten om van Perth naar Darwin te reizen met 2 verschillende tours. De eerste tour is van Perth naar Broome. Dit is een 9 daagse tour met Planet Perth Tours. Ik vertrek aanstaande vrijdag, 9 januari. En dan kom ik zaterdagavond, 17 januari, in Broome aan. Daar blijf ik dan 3 dagen, in de Kimberley Klub om op de 21e te beginnen aan mijn tour van Broome naar Darwin. Deze tour door de Kimberleys doe ik met Adventure Tours. Dit is de enige tour organisatie die op dit moment van Broome naar Darwin gaat. Dat komt omdat we nu in het natte seisoen zitten (in het noorden van AustraliŽ). Daardoor zijn er veel overstromingen en zijn de wegen niet altijd even goed begaanbaar. Ze waarschuwen ook dat de beschreven tour kan afwijken omdat verschillende nationale parken gesloten (kunnen) zijn.

Als je op de website van Adventure Tours hebt gekeken, heb je misschien gezien dat ze ook tour aanbieden van Perth naar Broome, en dat je zelfs een grote tour van Perth naar Darwin kan boeken. Waarom ik dat niet heb gedaan... Ja, dat is weer een verhaal appart. Ik was naar een 'reisbureau' geweest en had gevraagd naar die tour. Dus die man gaat bellen en zegt dat het niet mogelijk is om die tour te boeken. Ze gaan niet in januari wanwege het slechte weer ofzo... En de tour van Perth naar Broome zat de komende dagen ook vol... Dus vandaar dat ik de Planet Perth Tour heb geboekt. En ik moest dus een vlucht boeken om vanuit Broome naar Melbourne te vliegen. Maar voordat ik dat heb gedaan, ben ik nog een andere winkel binnen gelopen en heb gevraagd of er nog tours waren die wel van Broome naar Darwin gingen. (Zodat ik tenminste de hele westkust heb gezien...) En tot mijn verbazing zeiden ze dat Adventure Tours gewoon ging. En ik kon die tour zo boeken. Erg vaag, maar goed. Ik kom nu op 28 januari in Darwin aan. En op 2 februari om 00:45h vlieg ik naar Melbourne. Vanuit Melbourne wil ik naar TasmaniŽ en vervolgens via de oostkust naar Cairns.

Geplaatst om 07:43:53 vanuit Perth.
Kings Park
Gisteren heb ik Kings Park nog maar eens een keer bezocht. Alleen nu overdag. Ik heb nu veel meer van het park gezien. Al moet ik zeggen dat het uitzicht over de stad bij nacht misschien is mooier was. Hieronder een paar foto's om je een indruk te geven van Kings Park:

Meer foto's zijn te vinden op ./fotos/.

Geplaatst om 07:15:24 vanuit Perth.
De Swan
Op 2 januari heb ik een wandeling gemaakt langs de river die door Perth stoomt: de Swan. Nadat ik met Hanna richting East Perth Station was gelopen waarzij de bus naar Augusta heeft genomen, ben ik doorgelopen tot aan de rivier. Daarna ben ik langs de rivier naar het centrum van Perth gelopen. Een mooie wandeling van ongeveer 2 uur.

Meer foto's zijn te vinden op ./fotos/.

Geplaatst om 06:54:04 vanuit Perth.
01 januari 2004
Oudjaarsavond
Oudjaarsavond in Perth wordt op de straat gevierd. Op diverse plekken waren en podia en optredens. Hanna en ik hebben gewoon wat rond gelopen om te kijken wat er allemaal te doen was. Voor we het wisten was het 2004. 7 uur eerder dan in Nederland...

Zo, mijn website is weer bij gewerkt. Dan word het nu de hoogste tijd dat ik eens ga uitzoeken waar nu heen wil gaan en hoe. Tot nu toe weet ik dat ik de westkust wil volgen in de richting van Darwin. Maar wat er allemaal precies te zien is en hoe je het beste kunt reizen?!? Maar zodra ik meer weet, horen jullie het... See ya.

Geplaatst om 09:02:57 vanuit Perth.
Cottesloe
Op 30 december zijn we naar het strand geweest. Het is haast niet te geloven. Aan het einde van het jaar een dagje naar het strand en dan ook nog een lekker weer hebben! Cottesloe is een wijk van Perth en heeft een strand dat in 2003 is uitgeroepen als het beste strand in Perth.

De golven die dag waren ontzettend hoog. Het was geweldig om er te zwemmen.

Geplaatst om 08:58:29 vanuit Peth.
Perth bij nacht
Op 29 december ben ik 's avonds met Richard en Hanna naar Kings Park gelopen. Vanuit daar hadden we een mooi uitzicht over Perth.

Geplaatst om 08:48:56 vanuit Perth.
Freemantle
Op 28 december zijn we met een aantal mensen van onze tourgroep naar Freemantle geweest. En stadje vlak bij Perth. Aangezien we vrij laat gingen en we optijd terug moesten zijn om het laatste deel van Lord Of The Rings te gaan bekijken in de bioscoop hebben we niet zoveel van Freemantle gezien. Maar hieronder toch een paar foto's om een indruk te krijgen.

Geplaatst om 08:42:46 vanuit Perth.
Nullarbor Travel dag 9
Dit is de laatste dag van de Nullarbor Traveller tour. Het verslag begint hier.

1e Kerstdag was de laatste dag van onze tour. Normaal gesproken zouden we een wandeling door de top van een regenwoud maken. Helaas was deze wandeling echter gesloten vanwege kerstmis. In plaats daarvan hebben we wel een paar ander bezienswaardigheden bezocht.

Als eerste zijn we naar de Gap and Natural Brigde gereden in de buurt van Albany. De kustlijn hier is ontstaan doordat Antartica en AustraliŽ van elkaar zijn gesplitst. Door miljoenen jaren van erosie zijn de Gap and Natural Brigde ontstaan. Het was mooi om te zien hoe ruig te zee kan zijn.

Na een korte stop in het plaatsje Denmark, zijn we naar John Rate Lookout gereden dat vlak na het plaatsje Walpole ligt. En vlak voor we bij de Giant Tingle Tree aankwamen zijn we gestopt bij een ander mooi uitzicht.

Links: John Rate Lookout
Rechts: Lookout in de buurt van de Giant Tingle Tree

Niet veel later zijn we naar de Giant Tingle Tree gelopen. Deze holle boom is zo groot dat je er een auto in kunt parkeren!

We zijn verder gereden en rond ongeveer 14.00h kwamen we aan bij de Diamond Tree Lookout. Daar hebben we gelunched en de lookout beklommen. Het is een gigantische boom, met daarin ijzeren pinnen waarmee je naar boven kunt klimmen. Bovenin de boom hebben ze een soort hut gebouwed. Vroeger werd deze lookout gebruikt om bosbranden te vinden. Dan zat er iemand de hele dag daar boven zich te vervelen...

Daarna hebben we de rest van de dag nodig gehad om naar Perth te rijden. Daarbij kwamen nog eens bijna zonder benzine te zitten, omdat alle benzinestations gesloten waren op 1e kerstdag. Maar met de reserve jerrycan is het gelukt om een benzinestation te bereiken dat wel open was...

Rond 21.00h kwamen we in Perth aan. En onze gids had volgens mij absoluut geen idee waar welk hostel was en hoe hij er heen moest rijden. Dus om te voorkomen dat we uren in het rond aan het rijden waren, heb ik hem de weg gewezen. Ik was nooit in Perth geweest, maar ik kan tenminste wel kaart lezen. Nadat we bijna iedereen afgezet hadden kon ik onze gids de wegwijzen naar mijn eigen hostel waar ik rond 22.00h aankwam. Toen moest ik nog mijn avondeten regelen. dat was niet zo gemakkelijk aangezien alles op 1e Kerstdag gesloten was. Gelukkig hebben we McDonald's. Uiteindelijk was het niet een van de betere tours die ik gedaan heb, maar de natuur was prachtig en ik heb er zeker geen spijt van.

Geplaatst om 07:42:02 vanuit Perth.
Nullarbor Travel dag 8
Op 24 december zijn we eerst naar Fitzgerald River National Park gereden. Daar hebben we East Mount Barren beklommen. En weer een prachtig uitzicht waardoor ik weer ontzettend veel foto's heb genomen:

Daarna hebben we de hele dag doorgebracht in de bus om naar Albany te rijden. Daar zouden we onze tweede nacht hebben in een hotel/pub. En het was natuurlijk kerstavond... Het bleek uiteindelijk geen hotel of pub te zijn waar we terecht kwamen, maar een ranzig hostel. Maar ze hadden er wel een bar en een klein restaurantje. Dus dat kon toch nog wel gezellig worden. En speciaal voor kerstavond (niet dus ) hadden we pizza's! Op zich niet zo slecht, maar normaal eten ze die in het restaurant. Alleen omdat het kerstavond was en er andere mensen in het restaurant aan het eten waren, mochten we gezelling in de keuken van het hostel eten. En daar was ook nog een niet genoeg plaats.

Geplaatst om 07:20:25 vanuit Perth.